Szociális farm ismeretek képzés

Segítsd tudásoddal a hátrányos helyzetűek természetközeli foglalkoztatását!

Segítsd tudásoddal a hátrányos helyzetűek természetközeli foglalkoztatását!

Tájékozódj a következő képzésünkről Facebook oldalunkon, és aktuális híreinknél.​

Mi a szociális farm?

A szociális farm olyan mezőgazdasági innováció, ami társadalmi funkciót is ellát a hagyományos agrártevékenységek mellett. Tehát a szociális farmon folytatott termelés fő célja a tagok szükségleteinek kielégítése, és csak másodlagosan szolgálja a piaci értékesítést. Ez egy alulról építkező, innovatív kezdeményezés, ami korunk egyik égető kérdését, a hátrányos helyzetben lévő emberek helyzetét hivatott szolgálni.

A tagok elsősorban mezőgazdasági termelő, feldolgozó, szolgáltató tevékenységet végeznek – melyek egyben gyógyító és fejlesztő hatással bírnak a résztvevők számára -, másodsorban kiegészítő tevékenységként ismeretátadást és a mezőgazdasághoz kapcsolódó szemléletformálást a társadalom szélesebb köre számára.

Miről szól a szociális farm képzésünk?

A szociális farm képzésünk elméleti és gyakorlati módszerekkel segít elsajátítani a Ruskin Mill Trust iskolahálózat PSTE: Practical Skills Therapeutic Education) tananyagát. Oktatáaunk hét gyakorlati területben alapozza meg, és irányítja minden egyes diák útját. Ezek a következők:

  1. Genius loci (a hely szelleme)
  2. Gyakorlati készségek
  3. Biodinamikus gazdálkodás
  4. Terápiás oktatás
  5. Holisztikus gondozás
  6. Holisztikus orvoslás
  7. Transzformatív vezetés és menedzsment

Tematika

1. A gyakorlati tevékenységeken alapuló fejlesztési módszer elmélete

  • A gyakorlati tevékenységen alapuló módszer létrejötte, alapelvei és változása
  • A szociális farmokon alkalmazható fejlesztési módszer összetettségének, potenciáljának és eddigi eredményeinek részletes bemutatása
  • A hely szelleme koncepció bemutatása elméletben és gyakorlatban
  • A módszer öt gyakorlati területének lényegi áttekintése:
          1. Genius loci (a hely szelleme)
          2. Gyakorlati készségek
          3. Biodinamikus gazdálkodás
          4. Terápiás oktatás
          5. Transzformatív vezetés és menedzsment

2. A módszer gyakorlatban

  • A gyakorlati tevékenység alapjainak elsajátítása: komposztálás, nemezelés
  • Alapvető technikai fogások
  • A kézműves tevékenység fontosságának és értékének megismerése az egyén fejlődése szempontjából
  • Az aktív tanulás, szerepmodellezés módszere és feltétel nélküli pozitív hozzáállás a gyakorlatban
  • A háromlépcsős modell használata a szociális farmmal összefüggésben

Háromlépcsős folyamat, amely az önállóság felé való előrehaladásra összpontosít: (1) a tanulás akadályainak leküzdése, (2) képessé válás és (3) a közösséghez való hozzájárulás; ezt az irányított választáson keresztüli gondos elkötelezettséggel érik el, amelyben a tanuló hangja közösen alakítja a tantervi tapasztalatokat az önérvényesítés és a közösséghez való hozzájárulás felé.

3. A hátrányos helyzetűekkel való munka alapelvei

  • A gyakorlati tevékenységhez kapcsolódó önreflexió elmélete
  • Feltétel nélküli pozitív hozzáállás jelentősége
  • A szociális farmokon alkalmazható háromlépcsős modell alapjai
  • A „magtól az asztalig” elv érvényesítése

4. Gazdasági fenntarthatóság

  • Az üzleti ötlet eredete, az üzleti terv részei
  • Sikeres piaci megjelenés alapelvei
  • A termékek/szolgáltatások piaca: vevőkör, vásárlói igények és motivációk
  • Jövedelmezőségi számítási módszerek alapjai
  • Bevezetés a marketing világába és a marketing sajátosságaiba a szociális farmgazdálkodásban/üzletben.

Kiknek készült a tréning?

A 144 órás tréning hasznára válik minden olyan szervezetnek, intézménynek, ahol fontos tevékenység a hátrányos helyzetűek foglalkoztatása, fejlesztése. Ezen belül is kifejezetten ajánlott:

  • szociális területen tevékenykedő szervezeteknek
  • már működő és leendő szociális farmoknak
  • települési önkormányzatoknak
  • minden olyan szervezetnek, intézménynek, ahol fontos tevékenység a hátrányos helyzetűek foglalkoztatása, fejlesztése. 

A képzést azon szervezeteknek szánjuk, akik közvetlenül dolgoznak a hátrányos helyzetű ügyfelekkel. A hátrányos helyzetű személyek lehetnek:

  • fogyatékkal élők
  • mozgásszervi,
  • érzékszervi,
  • értelmi sérültek;
  • egészségkárosodott, megváltozott munkaképességű személyek;
  • etnikai kisebbséghez tartozók;
  • alacsony végzettségű emberek;
  • szociálisan hátrányos helyzetűek
  • mélyszegénységben élők;
  • pszichés problémákkal küzdők,
  • szenvedélybetegek;
  • börtönviseltek;
  • intézményekben élő idős emberek.

Beszámolók​

A gyakorlati megvalósításhoz kulcsot adott; előrelendített asszertivitás terén; új emberi kapcsolatokat nyertem.
Mária S.
PSTE megismerése mellett a sokféle ember és cél megismerése és a szervezők hozzáértése és lelkesedése miatt nagyon megérte eljönnöm.
Mariann K.
Gyakorlati tudás; inspiráció; kérdések-gondolatok. Többet kaptam ettől a képzéstől, mint vártam.
Éva B.
A társaság nyitottsága, elfogadása és jó szándék a jelmezete ezt a képzést. A gyakorlati oktatás igazán hasznosnak bizonyult. Ez a jövő! Köszönöm!
Péter S.

Soron következő képzésünkről

Tájékozódj a következő képzésünkről Facebook oldalunkon, és aktuális híreinknél.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás